Lemondott Ukrajna miniszterelnöke; Mikola Azarov – Itt a nyilatkozata

Mikola Azarov _ volt_ ukrán miniszterelnök

Az alábbi nyilatkozatot tette közzé saját honlapján és az ukrán kormányzati portálon Mikola Azarov, – a hivataláról a mai napon lemondott ukrán miniszterelnök:

“Országunkban mára olyan súlyos konfliktushelyzet alakult ki, – mely fenyegeti Ukrajna társadalmi és gazdasági fejlődését és fenyegetést jelent az egész ukrán társadalomra és minden állampolgárára nézve.

Kormányunk mindent elkövetett, hogy erre a konfliktushelyzetre békés megoldást találjon. Mindent megtettünk és teszünk is azért, hogy megakadályozzuk a vérontást, az egyre növekvő erőszakot és az emberi jogok megsértését.

A kormány nehéz körülmények között dolgozik, – hogy biztosítsa a gazdaság működését, valamint a szociális rendszer fenntartását, az egyre jobban eluralkodó extrém körülmények között is. Ám az országban zajló egyre élesebb konfliktusok kiszélesedése, elterjedése, – további fontos és halaszthatatlan lépéseket igényelnek részünkről, – hogy elhárítsuk az egyre növekvő veszélyt, mely az állampolgárokat fenyegeti.

Ezért annak érdekében, hogy az országnak szélesebb lehetőségeket biztosítsak a társadalmi és politikai kompromisszumok megkötéséhez, – mely által a konfliktusokat még békésen rendezni lehet, – ezért hoztam egy személyes döntést, – és arra kérem Ukrajna elnökét, hogy fogadja el lemondásomat Ukrajna miniszterelnöki posztjáról.

Az elmúlt nehéz időkben, években, – miniszterelnökként mindent megtettem, hogy Ukrajna egy demokratikus európai országnak megfelelően fejlődjön. Vállaltam azt a döntést, hogy felelősséggel vezessem az ukrán nemzetet, és most őszintén nézhetek a szemébe, hazánk minden állampolgárának.

Hálás vagyok az Ukrán elnök belém helyezett bizalmáért. És hálás vagyok minden parlamenti képviselőnek, aki az évek során támogatta a kormánynak azt a rendkívül nehéz munkáját, hogy bevezetvén a komoly reformokat, modernizáljuk az országot.

Hálás vagyok minden ukrán állampolgárnak, akik támogatták a kormány munkáját, s vele együtt engem is személyesen, – kik hisznek és bíznak ezen politikánkban, melyet helyesnek tartottunk és tartunk.

De ma az a legfontosabb, hogy megőrizzük Ukrajna területi egységét és integritását. Ez sokkal fontosabb, bármelyikünk személyes ambícióinál. – Ezért hoztam meg ezt a döntést.”

Mikola Janovics Azarov

***

Eddig a miniszterelnök lemondó nyilatkozata. Az alábbiakban pedig, – az amúgy orosz származású Azarov életrajzából közlünk rövid szemelvényeket:

Mikola Janovics Azarov, orosz származású ukrán politikus, született Kalugában, 1947. december 17-én…

1971-ben végzet moszkvai Lomonoszov Egyetem geofizika szakán, geológus, geofizikus diplomát szerzett. Az egyetem után a tulai szénbányáknál, a Tulaugol vállalatnál kezdett el dolgozni részlegvezetőként, majd később főmérnök lett. 1976–1984 között a novomoszkovszki Moszkva-környéki Szénipari Tudományos Kutató- és Tervezőintézet munkatársa volt, ahol kezdetben laborvezetőként, később osztályvezetőként dolgozott.

1984-ben költözött a mai Ukrajna területére, Doneckbe. Politikai karrierje a Szovjetunió felbomlása után 2002-ben indult, Viktor Janukovics mellett. Először miniszterelnök helyettes, pénzügyminiszter, majd ügyvivő miniszterelnök is volt. Jelenlegi második miniszterelnökségi ciklusa 2012. december 13-ától, – 2014. január 28-ig, mostanáig tartott.

Szabad Riport Tudósító Iroda

Források: Azarov honlapja, Ukrán Kormányzati Portál, Wiki
Admin névjegye

Az Igazság semmitől sem fél! - Csak attól, ha elhallgatják.
Galéria | Kategória: HÍREK, KÜLFÖLD, Szerzők, SZRTI | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.